nicolemallorca.reismee.nl

Terugreis en thuiskomst

Helaas brak de laatste dag op Mallorca aan. Koffer ingepakt (altijd teveel bij je..) laatste keer genoten van ontbijten met uitzicht op zee, uitgecheckt (altijd beetje schrikken van de prijs van de minibar...), koffers in de afgesloten ‘luggage room’ geplaatst en me vervolgens op een ligbedje in de tuin aan de rand van het zwembad geïnstalleerd.

Heerlijke dag gehad, veel lezen en uitgebreid de Tour kunnen volgen. Laatste ‘late middag’ lunch genomen bij bar Luna, afscheid van de zee en het strand genomen en gezegd ‘tot snel’. Prima geregeld in het hotel dat er douche- en kleedhokjes waren zodat ik fris gewassen om 18.50 uur in de TUI bus kon stappen richting vliegveld. Bus was exact op tijd en voor het eerst werd ik weer volop omringt door Nederlanders. Wat een kabaal kunnen wij toch maken, is het werkelijk nodig dat sommige mensen hun privé gesprekken door die hele bus schallen? Mensen achter mij klaagden dat ze de busreis veel te lang vonden duren- je weet toch dat je een paar hotels langs moet om meerdere reizigers op te halen - bij aankomst begreep ik wat de reden van hun gezeik was.....ze moesten uitgebreid roken voor vertrek. Tja, neem volgende dan lekker een huurauto of zo.

Ik vond alles prima geregeld met en door TUI. We waren om 20.15 uur op vliegveld, rustig inchecken. Wat een drukte bij de security. Uiteraard werd mijn rugtas er weer uitgepikt, bleek dat ik mijn iPad er uit had moeten halen en apart in een bakje had moeten leggen. Ach op elk vliegveld gelden soms weer net andere regels.

Verbaasd over de hoeveelheid sigaretten en sterke drank die er achter de douane te koop was, heel pontificaal ligt dat direct in de eerste winkel. Hoeveelheid kledingzaken en parfumeries lijkt er nog groter dan op Schiphol Playa. Ik heb 2 flesjes water gekocht en een croissant en ben snel uit de drukte weggegaan richting gate D82, waar ik mooi ben gaan zitten lezen totdat we om 21.40 uur konden boarden. De Boeing 767 zat niet vol, iedereen was op tijd aan board dus konden we relaxt zonder stress vertrekken om 22.25 uur. Naast mij zat een jonge vader met 2 kleine kinderen. Het ventje zong een Feyenoord liedje dus vroeg ik of hij fan was, eerst was hij iets verlegen maar toen ik zei dat ik ook fan was, vroeg hij me naar ieder liedje dat er over Feyenoord ooit gemaakt is, of ik dat ook wel kende. Heerlijk kind, en mijn terugvlucht verliep daardoor snel.

Bij aankomst op Schiphol de korte broek verwisseld voor een lange, vestje aangedaan, koffer van de band en op naar P1 waar Ruben en Simone mij oppikten. Fijn om ze weer te zien! Ook zij waren bruin en uitgerust terug van Kreta, onderweg in de auto naar Borne lekker bijgekletst.Grappig om te horen dat we ons over dezelfde dingen verbaasd hebben (ouders die geen of nauwelijks aandacht aan hun kinderen geven, veel mensen/gezinnen die mopperen op elkaar, vriendelijkheid en gedrevenheid horecapersoneel in Spanje en Griekenland).

Wat een verrassing thuis toen we de gevulde koelkast en lekkers zagen! Demi mag nog vaker oppassen. Ook de planten en tuin hebben deze vakantieperiode goed doorstaan, heel fijn. Blij haar en Mart vandaag weer te zien, er gaat toch niks boven je eigen gezin.

We waren pas rond half 4 thuis, hebben nog deels de koffers uitgepakt en ook nog souvenirs uitgewisseld. Daarna moe maar met een heel blij en tevreden gevoel mijn eigen bedje weer ingedoken. Het was een top vakantie en zeker voor herhaling vatbaar. Volgend jaar toch maar 17 dagen boeken.....

Bedankt lieve lezers voor het volgen van mijn verslag. Voor mij een mooie manier om dagelijks even mijn dag van me ‘af te praten’ , voor jullie een manier om te lezen dat het goed met me gaat, jullie reacties waren erg leuk en lief. Op naar de volgende vakantie..... (ik heb gehoord dat Griekenland ook erg leuk is......)


Liefs, Nicole

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!