nicolemallorca.reismee.nl

Terug naar Mallorca - C’an Pastilla

Hallo,

Enkele weken geleden besloten een weekje vrij te nemen en ook maar gelijk iets te boeken; andere omgeving doet het altijd goed om tot rust te komen.
Omdat ik niet teveel reistijd kwijt wou zijn, zocht ik naar een vlucht vanaf Munster. Het werd Mallorca! Zo kon ik mooi de hoofdstad Palma De Mallorca bezoeken, alles wat ik afgelopen zomer daar niet gezien heb ivm de warmte, ging ik nu ‘inhalen’.

Nadat we eerst Feyenoord de beker hebben zien winnen en het feest in Rotterdam mee konden maken, vertrok ik maandag vanaf ‘Blaak’ met de trein naar Borne, koffer gepakt, door naar Munster en ‘s avond aan in C’an Pastilla, Alua Leo hotel (6 jr geleden al eens met Ruben geweest).

Er stond nog een bordje eten voor me klaar. Daarna lekker gaan slapen.

De volgende ochtend werd ik door de regen gewekt. Eerst rustig ontbeten en daarna de stadsbus naar Palma genomen. Dat hadden meer toeristen bedacht! Volle bussen, maar ja, je kunt hier ook nog voor 2 euro! een half uur met de bus reizen.
Uitgestapt op Pl. Espagnol dat helaas momenteel gerenoveerd wordt dus een bouwvallige indruk gaf. Ik zat wel gelijk midden in centrum. Het was inmiddels droog dus heerlijk door de smalle straatjes gelopen. Vis, eetwaren markthal bezocht, gigantische vissen gezien!

Kerkje van binnen bekeken met prachtige fresco’s. Onderwijl begon ineens een H.mis. Ik vond het ongepast om alsnog de kerk uit te lopen en heb dus onverwachts een korte Spaanse mis meegemaakt, incl. collecte, vrede wensen (mensen nemen echt de tijd om elkaar hand te schudden) en communie. Erg bijzonder en voor mij goed want ik stond gelijk in de relax modus! Inmiddels was de zon gaan schijnen en heb ik koffie gedronken op Place de Mayor. Ogen uitgekeken, zoveel toeristen uit zoveel verschillende landen.
Palma is een prachtige stad. De koning kwam in zijn paleis Europese parlementariërs ontvangen dus het wemelde van beveiligers en TV stations.

Kathedraal en paleis blijven toch grote trekpleisters en geweldig om te zien! Hoe hebben ze dat honderden jaren geleden toch zo kunnen bouwen? Imposant.
Heerlijke stad, fraaie winkels ook.

Rond 17 uur de (overvolle) bus teruggenomen, uitgerust in het zonnetje op het balkon.
Smakelijk buffetdiner gehad, ook veel gasten in het hotel, had ik in deze tijd van het jaar niet zo verwacht.
Avondwandeling over de boulevard, maar dat was best fris met maar 12 gr. Ik had bijna 17000 stappen gezet dus ik was moe en ben heerlijk om half 10 op bed gekropen.

Super fijne eerste dag gehad. Ontdekt dat Spanje ook buiten zomer om een fijn land is.

Vandaag fiets huren en lekker in het zonnetje!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!