nicolemallorca.reismee.nl

Op de fiets El Arenal - Palma de Mallorca

Na een goed ontbijt bij de hotelreceptie een fiets voor de komende dagen gehuurd. In de kelder zag ik dat er in dit hotel vooral veel amateur wielrenners verblijven, kelder van het hotel is volledig uitgerust om fietsen te repareren, schoon te spuiten etc.
Eerst op de boulevard richting El Arenal, waar het bij het bekende Mega Park al vroeg druk was voor de ingang. Veel Duitsers zo te horen (en te zien😜) Ook op de terrassen vloeide om 11 uur het bier al rijkelijk.

Aangezien de weg vanaf El Arenal flink stijgt, en ik op een gewone fiets zat met maar 3 versnellingen, omgekeerd en langs de kust door natuurgebied naar Palma gefietst. Je ruikt constant de zee- en vislucht, wat een heerlijkheid. Het vestje kon uit en de zonnebril was geen overbodige luxe. Wat kom je via het fietspad prachtig Palma binnenrijden, genoten van het uitzicht op de Kathedraal.
Na een kopje koffie op het plein onder de platanen, terug richting hotel. Ik had er inmiddels een tocht van 3 uur op zitten! Welverdiende rust gepakt op een ligbedje aan het zwembad, heerlijk in de zon met een goed boek de rest van de middag doorgebracht.
Volop zon en temperatuur van ca. 19 graden is een kadootje.

Vanavond lekker gegeten, vissalade vooraf was bijzonder lekker. Na het eten de boulevard opgelopen waar het prachtig was met ondergaande zon. Het koelt ‘s avonds wel af dus een dik vest is geen overbodige luxe. Grappig om te zien dat sommige toeristen hardnekkig volhouden in de korte broek of topje te blijven lopen terwijl Spanjaarden zelf met de winterjas aan flaneren.
Nu in de hotelbar aan een cappuccino, wordt hier redelijk druk want er schijnt zo een zangeres op te treden. Ik laat me verrassen!